Voor leerlingen

Thematisch

Voorlezen

Vraag je (groot)ouder(s) om een verhaal voor te lezen (of te vertellen)!

Welk boek past bij jouw leeftijd? Zijn er boeken over dino’s en princessen, ruimtetuigen of de natuur?

Pluis het uit op: www.pluizer.be

Je vindt er ook meteen een link naar de bibliotheken in je buurt die het boek uitlenen…

Peuters & Kleuters

Nijntje

1ste leerjaar

Lees je mee?

http://www.digitips.be/digitips/12-index.html

http://users.telenet.be/Fostier/spelletjes/1steleerjaar.htm

2de leerjaar

http://www.smartgameslive.com/nl/games/starter http://www.computermeester.be/2deleerjaar.htm
http://users.telenet.be/ark123/1d/oefen.html

3de leerjaar

http://sitesderdeleerjaar.yurls.net/nl/page/
http://www.digitips.be/digitips/34-index.html
http://www.computermeester.be/3deleerjaar.htm

4de leerjaar

http://klas4hetlo.yurls.net/nl/page/
http://delindeoverpelt.yurls.net/nl/page/709835
http://education.skynet.be/basisschoolstevoort/education/vierde_leerjaar.htm

5de leerjaar

Allerlei: (= wiskunde / taal / WO / Frans)
WO:
www.ikjijenzij.be (spel omtrent kinderrechten)
Frans:

6de leerjaar

Wiskunde:
www.bingel.be
http://www.kabage.be/ict/e-wis6.html
Nederlands:
http://www.dr-lex.be/info-stuff/werkwoorden-quiz.html
Frans:
www.bingel.be
http://www.wrts.nl 

WO:

www.kikquiz.be

Gemengd

www.cyberkidz.be rekenen, taal, topografie, creatief, wetenschap, geschiedenis. (Je kan de leeftijd kiezen)
www.computermeester.be wiskunde, taal en wereldoriëntatie per leeftijd
www.minipret.nl  spelletjes
www.meestermichael.nl site waarbij je kan kiezen voor leerlingen of leerkracht, verschillende leeftijdsgroepen, verschillende vakonderdelen en thema’s

Programmeren

Vanaf 8 jaar (of eerder samen met een ouder): leren programmeren!
Met dit programma van Het Klokhuis kunnen kinderen een platformgame maken met verschillende levels. Je kan zelf iets ontwerpen, of gebruik maken van een voorbeeld. Aan het programmeren komt geen code te pas: je sleept bouwstenen in een speelveld en koppelt er acties aan. Kinderen kunnen met GameKit de eerste beginselen van programmeren leren. Het resultaat is te publiceren op het GamePodium.
Platform: Online. Taal: Nederlands. Gratis: Ja.
RoboMind
RoboMind is een eenvoudige programmeeromgeving waarin je zelf een robot laat bewegen. De robot rijdt op een kaart en kan rondkijken, dingen meenemen en tekenen. Met de eigen programmeertaal ROBO kun je de robot aansturen en spelenderwijs leren programmeren. Daarnaast maak je kennis met robotica en kunstmatige intelligentie. RoboMind is van Nederlandse makelij.
Platform: Windows 7, Vista, XP, 2000, Linux, Mac OS X. Taal: Nederlands.
Meer programmeren voor kids: Pepermunt.net
Advertenties